21 mars E-handelsdagen 7H

Den 21 mars är det dags för en heldag i e-handel, logistik och teknik för E-handelsstaden Borås medlemmar.

Vi startar dagen på Textile Fashion Center med vår frukostföreläsning och sedan följer workshops och seminarier på både för- och eftermiddag. För deltagare i någon av våra workshops/seminarier bjuder vi på gemensam lunch på Sinnenas Hus. Det är ett begränsat antal platser så anmäl ditt intresse redan idag!

Dagen ser ut så här:

Frukost på The Company kl 7.00 – 7.35

Föreläsning kl 7.45 – 8.45 med Christer Pettersson.

Content marketing – satsa på bra innehåll och sälj mer utan att köpa mer reklam

Christer Pettersson, marknads- och e-handelschef på Arvato med 20 års erfarenhet av e-handel, media och digital marknadsföring, bjuder på mängder av tips och exempel på bra innehållsmarknadsföring ur sin nya bok ”Gräv guld i dina egna kanaler”.
Christer tipsar om hur du skapar engagerande innehåll för att öka trafiken och försäljningen. Han berättar även hur du bygger lojalitet och blir framträdande inom ditt område. Vi får ta del av lyckade case och exempel på e-handlare som nyttjar content marketing på ett bra sätt.

Christers blogg om e-handel och content marketing

Huvudsponsor för dagens frukost:

Förmiddagens workshops och seminarier kl 9.15 – 11.45

Hur påverkar AI och Machine Learning framtidens e-handel?
med Johan Davidsson och Sophia Aibueku, Distancify

AI och Machine Learning är ett hett ämne inom tech industrin. Hur kommer denna teknik att förändra våra kunders upplevelse och e-handlarnas arbetsuppgifter? Vad skall vi använda den till och vad kan vi förvänta oss för resultat? Johan, VD på det digitala affärsutvecklingsbolaget Distancify var en av nyckelpersonerna kring Stayhards resa från ett källarföretag i Herrljunga till en av Sveriges ledande modebutiker för män på nätet. Sophia började nyligen på Distancify och har tidigare haft tekniska roller på både Apptus Technologies och Sony Mobile.

Praktisk GDPR för e-handlare
med Wesslau Söderqvist och Viskan System

Alla talar om GDPR men vad behöver man göra rent praktiskt?
Martin Bergander, advokat på Wesslau Söderqvist och Sten Selin, VD på Viskan System reder ut begreppen. Den här workshopen riktar sig främst till mindre e-handlare.


SEO och content marketing

med Christer Pettersson, Arvato

Workshopen vänder sig till dig som har en webbplats eller en nätbutik och som vill ha mer trafik, ökad försäljning och mer lojala kunder – utan att köpa mer reklam. Du lär känna begrepp och handgrepp inom SEO (sökmotoroptimering) och content marketing. Fokus blir på konkreta case och verktyg för att du ska kunna öka försäljningen, trafiken och dina kunders lojalitet. Utrymme finns även att gå igenom några av deltagarnas egna butiker för att få råd och tips om vad som kan förbättras för att få ut mesta möjliga.

Lunchföreläsning – Sinnenas Hus   kl 12.00 – 13.30

AMAZON I SVERIGE – HOT ELLER MÖJLIGHET? med Arne B Andersson, Postnord.
För medlemmar i E-handelsstaden Borås som deltar på antingen för- eller eftermiddagens seminarier och workshops.
Du anmäler dig till lunchen i samma länk som till våra seminarier/workshops.
Vi bjuder på lunchen men om du inte kommer debiterar vi 150 kr.

Eftermiddagens workshops och seminarier kl 13.45 – 16.15

First mile to last mile
tema logistik i 4 delar med:

1. Internet of Goods – internlogistikens renässans Dag Ericsson
diskuterar upplevelseekonomi, handelsrevolution, omni och optikanal samt smarta datadrivna “fulfilment centers”.
2. Att tänka på vid design av e-handelslager med bra effektivitet med Tommy Högberg, ProFlow.
3. Skapa en enklare och effektivare vardag för ditt orderplock med Anders Toftmark, Helge Nyberg.
4. Från löfte till leverans med Daniel Andersson, Centiro. Hur kan man bibehålla kundernas varumärkesupplevelse hela vägen från köp till leverans?

Smart prissättning /Fullbokad
med Erik Bengtsson, Pricise

Det går att växa snabbt och tjäna pengar samtidigt. Att sätta rätt priser blir allt viktigare i en konkurrensutsatt bransch som e-handeln. Att alltid ha lägsta priset ger kanske bra försäljning men leder till konkurs. Hur skall man gå tillväga för att vara ett attraktivt kundalternativ och samtidigt tjäna mer pengar? Erik Bengtsson har många års erfarenhet av försäljning och prissättning som ledare i flera olika bolag. När han var VD för Cramo AB var han ansvarig för införandet av ett av de första avancerade prissystemen inom svensk industri.

Kunden – din viktigaste influencer/Fullbokad både fm och em

med Annika Telleus, Utvecklingsverkstan

En spännande workshop där du får mängder av tips om hur du enkelt och effektivt lyssnar på din kund, hur du drar nytta av den digitala handelns fördel och hur du undviker de vanligaste misstagen. Förutom en modell du kan använda dig av direkt, utlovas många skratt och flera ögonöppnare. Annika Telléus var med och startade Cellbes e-handel på nittiotalet och har sedan dess lyssnat på kunder, över stora delar av världen, bland annat för H&M, Monki, Ivy Revel och COS.

 

Här anmäler du ditt intresse, obs! bara för medlemmar i E-handelsstaden Borås

inte medlem men vill bli?

Här kan du ansöka om medlemskap

 

 

E-handelsdagen 7H arrangeras med stöd av: