22 FEBRUARI – RETAIL DAY 2022

Handelns heliga Graal: optimerade kundupplevelser

Den 22 februari mellan klockan 09.00 och 12.00 sänds årets första upplaga av PostNord Retail Day. Du kommer att få lyssna på intressanta samtal med experter och talare från branschen. Under en tre timmar lång sändning kommer du att bli inspirerade av deras analyser och insikter.

Butikslandskapet är i drastisk förändring. E-handelssajter startar fysiska butiker och traditionella butikskedjor gör tvärtom och styr mot näthandeln. Samtidigt handlar konsumenterna allt mer av varandra. Allting är nytt, men ändå inte. Vad för utmaningar och möjligheter uppstår i denna transformation?

Många aktörer har varit sömnlösa över att skapa sömlösa kundresor. Men för många av de mest framgångsrika aktörerna är det en annan fråga som har hållit dem vakna om natten – hur man fullt ut kan optimera kundupplevelsen, där logistik och leveransupplevelse har stor betydelse. Ja, vilka faktorer det är som styr köpkraften hos konsumenten idag helt enkelt. Allt med målet att skapa en optimal kundupplevelse som ger avtryck i hjärtat. Och såklart i handlarnas egen plånbok. Temat för Retail Day är Handelns heliga Graal – från sömlösa kundresor till optimerade kundupplevelser.

I samband med Retail Day släpps E-barometern årsrapport 2021. Där presenteras fakta från rapporten och ger analyser av året som gått och prognoserna för framtiden.

Varmt välkomna till Retail Day 2022!

Anmäl dig här!