21 maj – Fredrik Hrdlicka, försäljningschef Litium

När: Tisdag 21/5 – kl. 07:45-08:45
Var: Textile Fashion Center
Frukost på The Company kl. 07:00 (enbart medlemmar + deras gäster)

Anmälan för medlemmar klicka här

Utmaningar och möjligheter med att digitalisera försäljningen mellan företag (B2B)

För tredje året i rad har Litium i samarbete med Svensk Digital Handel genomfört undersökningen om digital handel mellan företag – “Svensk B2B-handel 2018”. Studien är genomförd under perioden oktober – november 2018. Med 599 respondenter är det Nordens största undersökning om hur företag gör affärer i de digitala kanalerna.

Tack vare det stora svarsunderlaget kan vi som första studie bryta ner siffrorna på bransch och storlek för att påvisa vilka likheter och skillnader som finns. Redan i förra årets studie visade det sig att små bolag ligger betydligt efter de stora i andelen som säljer digitalt, men vilka säljer egentligen mest?

B2B och externa marknadsplatser – ”hotet från Amazon”

I årets studie gör vi även en djupdykning i B2B-företagens syn på att sälja via andra kanaler än sina egna, i detta fall externa marknadsplatser såsom Amazon. På vilka marknadsplatser säljer företagen idag och vilken är den marknadsplats som de flesta utvärderar för framtiden?

Kom och lyssna till några av de viktigaste insikterna från tredje utgåvan av Litiums årliga undersökning av den digitala handeln mellan företag (B2B). Bland annat vilka utmaningar och möjligheter som beslutsfattarna upplever. Vilka skillnaderna är mellan olika branscher och företagsstorlekar. Vilka är de huvudsakliga drivkrafterna.

Rapportens insikter presenteras av Fredrik Hrdlicka, försäljningschef på Litium AB.

Läs mer och ladda ner rapporten här

Huvudsponsor för dagens frukost: