21 september sändes höstens upplaga av Retail Day med spännande samtal, analyser och insikter. Denna gång på höstens tema: Mot den perfekta checkout-upplevelsen.
Efter en minst sagt händelserik utveckling av e-handeln, påskyndad av pandemin och restriktioner i fysiska butiker, är det många som har sett behov av att utvärdera och utveckla kundupplevelsen. Ett flertal experter från branschen var med på plats för att diskutera, analysera och bidra med kunskap. Bland andra::
Urban Lindstedt, programledare för Ehandelstrender
Annelie Gullström, Product Director på Bambuser
Jessica Mattson, Partner på eEquity
Patrik Stoopendahl, Affärsantropolog, SHAPE Consumption och Doktorand Management & Digital Retail, Högskolan i Borås
John Ekman, konverteringsexpert och CMO, ARC
Sara Bergman, Criteria & Sustainability Manager, Svanen
I samband med Retail Day släpptes rapporten E-barometern Q2 2021. Carl-Fredrik Teder och Arne Andersson från PostNord presenterade fakta från rapporten och gav sina analyser av halvåret som gått, samt vilka effekterna blir för framtiden.