Skönhetsbranschen är hetare än någonsin!
I dagarna öppnade Chanel Coco Game Center, i K11 Shanghai. En turnerande pop up store som tagit det bästa av två världar, åtminstone om du frågar asiater. Smink och retro spelmaskiner.
Ett koncept som visat sig vinnande i en sjukt instagramvänlig miljö som folk köar i timmar för att besöka. För att marknadsföra pop up storen har en stor skara influencers varit inblandade, både betalda och icke betalda. Men räckvidden på betalda samarbeten beräknas ha uppnått över 340 miljoner människor där över 6 miljoner klickat sig vidare. Influencer-byrån ParkLU har sammanställt statistiken på bilden nedan. Pop up eventet är just nu bara planerat i Asien och turnerar runt i Kina, Korea och Japan.
En annan framgångssaga inom samma bransch är varumärket Yves Saint Laurent Beauté som i dagarna lanserade sin flagship store på Tmall och sprängde alla förväntningar genom att sälja för över 40 miljoner SEK på sina 14 första timmar.
Även svenska KICKS har uppvisat en innovativ och nytänkande sida med deras helt digitala butik i The Lobby.
Läs mer om KICKS nya butik här
Kul att se att skönhetsbranschen banar väg för framtidens handel!