21 FEBRUARI – RETAIL DAY 2023

Den 21 februari mellan klockan 09.00 och 12.00 livesänds årets första upplaga av PostNord Retail Day.

I en perfekt storm möter detaljhandeln en osäker framtid, där gårdagens premisser kan omkullkastas över en natt. Det ekonomiska läget pressar retail-företag till att både kapa kostnader och hitta nya intäktsströmmar. För att överleva och vinna slaget om konsumenterna i en extraordinär tid som präglas av komplexitet och ovisshet, behöver vi utmana gamla sanningar och hitta nya lösningar.

Succé eller konkurs – skiljelinjen kan vara hårfin när ingen vet hur omvärldsekonomin kommer att utvecklas den närmaste tiden. I en orolig omvärld blir det ofta fokus på det kortsiktiga – att frigöra likviditet, konvertera och släcka potentiella bränder – och i en lågkonjunktur kommer ingenting automatiskt. För att ta sig ur stormen som vinnare krävs det mod, innovationer och nya affärsmodeller – och inte minst – en långsiktig plan framåt.

Under Retail Day i februari 2023 presenteras  höjdpunkterna från PostNord E-barometern årsrapport 2022. Det bjuds in aktuella gäster med olika perspektiv från branschen, som delar modiga initiativ, innovationer och samarbeten, där de sett en tydlig effekt på framgång. Experter och forskare bidrar med analyser och nya insikter. Ambitionen är att inspirera dig, att utmana gamla sanningar och förhoppningsvis väcka nya tankar som kan hjälpa dig på din resa.

ANMÄL DIG HÄR!