Den 13 september sändes höstens upplaga av PostNord Retail Day 2022.
Vår omvärld är mer oviss än på mycket länge och gör det allt svårare att navigera i en tid som nu. En rekordstark e-handel fick under 2022 möta återintåget av fysisk handel. I vår nya ”fygitala” tillvaro fortsätter jakten på hållbara och lönsamma upplevelser. Temat för Retail Day var: Vinnande affärsmodeller och kanalstrategier i ett fygitalt landskap.
Under sändningen presenterades en rykande färsk upplaga av PostNord E-barometern Q2 2022. Nu har du möjlighet att fördjupa dig i rapporten, så ladda ner den idag.
Det bjöds på intressanta samtal, färska analyser och insikter. Vi gästades utav ett flertal experter inom området. Några av gästerna var: Micael Dahlen, författare och professor i ekonomi och Erik Modig, Ekonomidoktor och forskare båda från Handelshögskolan. Anneli Kansbod, vd på Bemz, Johannes Åverling, Director of Retail Operations på Clas Ohlson, Urban Höglund, vd på Swish, Cecilia Tall, Generalsekreterare på TEKO, Klara Eriksson, Chefredaktör på Dagens Logistik, Carola Lundell, CMO på Kicks. Mathias Krümmel, vd och Naznoush Habashian, Hållbarhetschef från PostNord och många fler.